ons huidig thema

Voorbeeld

Voorbije thema: Rupsje Nooit Genoeg!

Huidige thema: Pasen: de kip en het ei!

Volgende thema: Tegenstellingen











dinsdag 15 oktober 2019

Thema: de herfst!

Het thema 'de herfst' leeft al volop in de klas.
We gingen op stap naar het bos en toverden daarna onze gang om tot een echt bos.
Met Fien de weegtrien gingen we al noten wegen, onze ontdektafel verrijkten we al met herfstblaadjes, takken, noten en bolsters.
We deden ook een muzikaal spelletje in de klas waarbij we stille dieren uit het bos nabootsten en ook dieren die een luider geluid konden maken.
Zo leerden de kindjes het verschil tussen stil en luid.
In de zandtafel konden de kleuters met stokjes tekenen in het zand en met de auto's over dikke takken en stukken schors rijden.
Pipa papegaai kwam langs met een versje over de blaadjes:
'Ik strooi, ik strooi, de blaadjes in het rond.
Ik strooi, ik strooi, ze vallen op de grond.
Ik gooi, ik gooi, de blaadjes in de lucht.
Ik gooi, ik gooi, ze vallen met een zucht.'
Samen met lieve het telbeestje gingen we de egeltjes evenveel stekels geven dan dat er stippen op hun rug stonden.
We konden ook blaadjes sorteren naar het aantal dat de kleuters konden tellen.
In de creahoek stempelden we met afwasborstels en verf allerlei herfstbladeren aan de bomen, maakten we een uiltje die opgevuld was met herfstbladeren en boetseerden we een slakje volgens opdracht.
Wouter de verzamelkabouter bracht een spelletje mee waarbij we de juiste kaboutertjes bij de juiste paddenstoel moesten leggen.
We oefenden onze fijne motoriek door met prikkertjes op de lijnen van de spinnenweb te prikken.
Als afsluiter van ons thema maakten we lekkere herfsthapjes en vierden we een super gezellig kabouterfeest :-)
Kijken jullie mee naar onze leuke momenten in de klas?
Klik dan snel op onderstaande foto.
 
https://photos.app.goo.gl/XbHrweAzswzJhMXw5
 
PRETTIGE VAKANTIE!!!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De kip en het ei - de Paashaas komt

 De afgelopen weken hadden we dolle pret in de klas met stagejuf Jade!  Ze bracht een leuk boek mee over 'Het vreemde ei'  Dit verha...