ons huidig thema

Voorbeeld

Voorbije thema: Rupsje Nooit Genoeg!

Huidige thema: Pasen: de kip en het ei!

Volgende thema: Tegenstellingen











maandag 18 januari 2021

Ziek zijn!

 Hatsjoe! Hatsjoe! 
De afgelopen weken hebben we heel wat geleerd over ziek zijn en de dokter. 
We deden allerlei spelletjes in de klas rond 'ziek zijn' (microben tellen, gekleurde siroopjes optrekken met een spuitje, verbanden meten, gekleurde lepeltjes op de juiste microben leggen, een gezichtje maken met plasticine, puzzeltjes maken van verschillende kindjes, pleisters in de juiste pot stoppen, enz.)

De poppenhoek werd een doktersbureau waar de dokter zijn patiënten kon verzorgen. 

Om snel beter te worden, maakten we ook in de klas lekkere soep met balletjes. 

Hier deden we ook een schrijfdans rond: 'Roeren, roeren in de soep'. 
We stempelden ook balletjes in de soep met verf en kurken. 

We leerden ook een versje rond ziek zijn: 

"Hatsjie! Ik nies. 
Mijn neusje is vies.
Ik zoek en zoek, 
in mijn jas, in mijn broek...
Mijn zakdoek! 
Ik snuit, ik veeg, 
mijn neusje leeg!"

Zijn jullie benieuwd naar enkele sfeerbeelden uit de klas? 
Klik dan op onderstaande foto. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De kip en het ei - de Paashaas komt

 De afgelopen weken hadden we dolle pret in de klas met stagejuf Jade!  Ze bracht een leuk boek mee over 'Het vreemde ei'  Dit verha...